Při kontrole různých částí vozidel a zařízení v automobilovém průmyslu je třeba věnovat pozornost několika důležitým aspektům. Podobně jako různé díly hrají svou vlastní roli v tom, jak funguje výsledný stroj, jsou také zapotřebí různé typy kontroly kvality .
Bez ohledu na kvalitu, která je výsledkem kvalifikované práce, lze během výrobního procesu sledovat a zlepšovat takové aspekty, jako je bezpečnost provozu, životnost a celkové náklady.
Hřídel automobilu, známá také jako hnací hřídel, je mechanická součástka, která přenáší točivý moment a otáčky z motoru na kola automobilu. Jedná se o válcovou tyč, která spojuje výstupní hřídel převodovky se vstupním hřídelem diferenciálu a umožňuje přenos výkonu z motoru na kola. Obvykle se vyrábí z oceli a je navržena tak, aby odolávala velké síle generované motorem, a proto je kontrola kvality mimořádně důležitá.
Ložiska, která podpírají rotující hřídele a nápravy v automobilu, snižují tření a umožňují plynulý pohyb součástí. Jedná se o typ valivého nebo kluzného prvku, který je navržen tak, aby odolával hmotnosti a silám, s nimiž se setkává při kontaktu s těmito rotujícími částmi. Celkově hrají tyto součásti zásadní roli v hladkém a efektivním chodu mechanických systémů automobilu a pomáhají snižovat tření a opotřebení. Pro jejich optimální fungování jsou v každém kroku výrobního procesu zapotřebí pokročilá měření a analýzy.
V automobilovém systému se převody obvykle používají v převodovkách, diferenciálech a převodových skříních. Protože každá z těchto převodovek hraje klíčovou roli při přenosu síly motoru na kola, je nutné provádět jejich podrobnou kontrolu a testování, aby bylo zajištěno, že svou práci vykonávají správně. Automobilová ozubená kola se vyrábějí v různých tvarech a velikostech v závislosti na jejich zamýšleném použití. Nejběžnějšími typy ozubených kol používaných v automobilových systémech jsou čelní ozubená kola, šikmá ozubená kola a kuželová ozubená kola.
Karoserie není jen to, co vidíte zvenčí, ale vnější plášť, který uzavírá vnitřní součásti vozidla. Obvykle je vyrobena z oceli, hliníku nebo kompozitních materiálů a plní několik funkcí, například chrání cestující před vnějšími vlivy, poskytuje vozidlu pevnou konstrukci a obsahuje různé mechanické a elektrické součásti. Díky tomu je jednou z nejdůležitějších součástí každého vozidla, které dnes najdete na silnici.
Těsnění se běžně používají v různých průmyslových odvětvích jako zařízení zabraňující úniku kapalin nebo plynů mezi dvěma nebo více styčnými plochami. Obvykle jsou vyrobena ze stlačitelného materiálu, jako je pryž nebo silikon, a jsou umístěna mezi spojenými povrchy, aby vytvořila těsnění.
Pokud jde o použití v automobilech, často se nacházejí v konstrukci bloků motorů, hlav válců, výfukových systémů a převodovek. Jedná se o důležité součásti, které pomáhají zajistit správnou funkci motoru a dalších systémů tím, že udržují správný tlak a zabraňují únikům.
Skříň elektromotoru je velmi důležitou součástí hybridních i elektrických vozidel. Kryt motoru slouží jako ochranný kryt pro vnitřní součásti motoru a pomáhá odvádět teplo vznikající při jeho provozu.
Obvykle jsou vyrobeny z hliníku nebo jiných lehkých materiálů a jsou navrženy tak, aby byly kompaktní a účinné. Důležité při jejich výrobě a metodách kontroly kvality je, aby správně zapadaly do vnitřních a vnějších součástí a nedocházelo k mechanickým poruchám.
Vinutí, známé také jako vinutí statoru, se skládají z měděných nebo hliníkových drátů, které jsou ohnuté do tvaru písmene U a vytvářejí dvě paralelní větve se společnou základnou. Dráty se pak vloží do drážek v jádru statoru a vytvoří smyčku, která přenáší proud a vytváří magnetické pole nezbytné pro provoz motoru.
Vinutí statoru, což je stacionární část motoru, která obklopuje rotor. Vinutí statoru se používá v synchronních motorech s permanentními magnety (PMSM) a indukčních motorech pro elektrická i hybridní vozidla.
Bateriová fólie, známá také jako elektrodová fólie, je tenký kovový plech, který se nachází uvnitř bateriových článků. Slouží jako sběrač proudu pro elektrodový materiál, který je na povrchu fólie nanesen. Fólie je obvykle vyrobena z materiálů, jako je hliník, měď nebo nikl, a její tloušťka se může lišit v závislosti na typu baterie a jejím zamýšleném použití.
Nejméně častou součástí automobilu jsou dráty - vodiče, které se používají v různých aplikacích, jako jsou elektrické systémy, senzory a komunikační sítě, a jejich role je stejně důležitá jako role motoru. Automobilové vodiče jsou navrženy tak, aby odolávaly náročným podmínkám, jako jsou vysoké teploty, vibrace a působení chemikálií a vlhkosti, a proto je logické, že se u nich musí provádět přísná kontrola kvality.
Naše pokročilé systémy CMM, technologie laserového optického skenování a softwarové analytické techniky jsou ideální pro 3D měření nezbytná pro komplexní automobilové aplikace.