Japonský název společnosti Mitutoyo, který lze volně přeložit jako "hojnost tří prvků", znamená rozvážnost, dobrosrdečnost a sílu, tedy postoje, kterých si zakladatel společnosti, pan Yehan Numata, tolik vážil.
Tyto ústřední koncepty myšlení Yehana Numaty byly doplněny o aspekty západní filozofie, s nimiž se setkal při studiu obchodních věd v USA.
Podle Jehana Numaty, syna váženého japonského chrámového kněze, by lidé měli mít tři specifické vlastnosti: citlivost, dobrosrdečnost a sílu. Citlivost vykládal jako schopnost přesného pozorování, dobromyslnost jako soucit a laskavost vůči svým bližním, zatímco síla byla nezbytná k účinnému plnění správně určených požadavků.
Tyto tři nepostradatelné lidské vlastnosti se staly také základem jeho podnikatelské filozofie, která se proměnila v připravenost k inovacím, obecnou spravedlnost a orientaci na budoucnost - tři ctnosti, které jsou rozhodující pro konání dobra jako lidské bytosti a dosažení úspěchu v podnikání.
Číslo tři, v japonštině vyslovované jako "Mitu" nebo "Mitsu", má v japonské kultuře a náboženství velký význam, například pokud jde o výčet náboženských prvků. To také vysvětluje, proč poměrně hodně názvů společností obsahuje slabiky "Mitu" - stejně jako v názvu.
Aby se člověk stal úplným člověkem, musí získat moudrost, laskavost a statečnost. Pouze s moudrostí má člověk tendenci být chladný. Pouze dobročinnost člověka oslabuje. Pouze s chrabrostí může člověk přesáhnout své možnosti. Když se však tyto tři vlastnosti spojí, stane se člověk úplným člověkem. Podobně i úspěch v podnikání spočívá ve znalosti nebe, země a člověka. Podnikání bude úspěšné pouze tehdy, když budou přítomny tyto faktory, "nebem seslané" šance, přirozené příležitosti a harmonie člověka. Bez přítomnosti byť jediného faktoru je úspěch vzdálený. V buddhismu jsou Butsa (Buddha), Po (učení) a So (kněz) tři hlavní poklady pro propagaci jeho učení. V křesťanství jsou to Bůh, Bible a kněz.
Slovo MITUTOYO znamená tři hojnosti. "Mitsu" (みつ) znamená tři, zatímco "Toyo" (とよ) označuje stavy hojnosti. Název MITUTOYO byl zvolen s upřímným přáním vidět více úplných lidí, vytvořit prosperující podnik a představit všem spravedlivé náboženství spolu s trvalým přáním mírového světa a naplnění smysluplného života. (Yehan Numata)
Dobré prostředí, dobří lidé, dobrá technika - to je motto společnosti Mitutoyo již od roku 1934. Společnost Mitutoyo považuje za svůj úkol podporovat společnost výrobou vysoce přesných měřicích přístrojů a podporovat pokrok v oblasti kvality. Slogan společnosti "Mitutoyo - přesnost je naší profesí" vyjadřuje velmi vysoké nároky firmy na zaměstnance a výrobky. Jejich výkon musí splňovat nejvyšší standardy, protože společnost Mitutoyo chce zajistit přesnost ve všech oblastech průmyslu. Tímto způsobem chce tento prémiový výrobce přispět k prosperitě naší globální společnosti. Společnost Mitutoyo se bude i nadále snažit podporovat přesné měřicí techniky, aby podpořila zákazníky v jejich výrobních procesech a posílila jejich postavení na trhu.
Firemní filozofie Mitutoyo je v podstatě trvalým základem hodnot, které musí naše organizace a zaměstnanci dodržovat. Spojuje všechny společnosti Mitutoyo a jejich zaměstnance po celém světě ve společném porozumění a závazku.
1. Poskytování technických řešení pro podporu rozvoje podnikání našich klientů.
2. Celosvětově přispívat k rozvoji schopností průmyslového měření.
3. Rozvíjet zdravé vztahy a společnou prosperitu s obchodními partnery.
4.Podporovat a prosazovat celosvětový mír, lidské štěstí a harmonii s životním prostředím.
5. Používat obchodní praktiky, které odrážejí integritu společnosti Mitutoyo a celosvětově vedoucí značku.
6. Pěstovat živou firemní kulturu, která v našich zaměstnancích vzbuzuje nadšení pro co nejlepší práci, být nejlepší.
"Kvalitní prostředí, kvalitní lidé, kvalitní technika"
"Upřímnost, ohleduplnost, odhodlaný duch"
ODKAZ NAŠEHO ZAKLADATELE
Přání našeho zakladatele je vyjádřeno v založení naší společnosti.
NAŠE PRINCIPY ŘÍZENÍ
Poslání společnosi a základy pro cíle jejího managementu.
NAŠE FIREMNÍ MOTTO
Základní politika managementu naší firmy.
NAŠE HLAVNÍ ZÁSADY
Pravidla pro realizaci "Našich cílů managementu".
KODEX ETIKY A CHOVÁNÍ
Pravidla chování pro podporu naší firemní etiky.
Tento etický kodex chování je etická směrnice pro chování všech pracovníků (včetně vedoucích pracovíků) společnosti Mitutoyo Česko s.r.o. v každé oblasti obchodních aktivit. Budeme se chovat podle těchto etických zásad a respektovat je zejména tehdy, když si obchodní rozhodnutí žádá volbu mezi etikou a snahou po zisku.
Důležitým klíčem k pochopení filozofie společnosti Mitutoyo je EKO dům, který věnoval zakladatel společnosti Yehan Numata. Je to místo, kde se lze přímo seznámit se základními prvky japonské kultury: budovami a zahradami, kulturou a náboženstvím.
Buddhistický chrám a krásné prostředí zahrad v japonském stylu tvoří ústřední bod EKO domu japonské kultury v Düsseldorfu-Niederkasse poblíž evropské centrály Mitutoyo. K chrámu jsou připojeny výstavní a seminární prostory, kde se konají různé kurzy koncertů, filmů, čtení a především japonských tanců neboli "ikebany".
EKO dům je také místem setkání mezi Dálným východem a Západem.